• Категорії
  • 0
    Мій кошик
    0,00 грн
      Кошик порожній.
    Методичні рекомендації до гри “Яка українська мова?” для дітей 3–6 років | Anelok

    Методичні рекомендації до гри “Яка українська мова?” для дітей 3–6 років | Anelok

    Методичні рекомендації до гри “Яка українська мова?” для дітей 3–6 років | Anelok

    Дидактична гра “Яка українська мова?” — це мовленнєва гра для дітей молодшого, середнього та старшого дошкільного віку, спрямована на розвиток мовлення, мислення, уваги та асоціативної пам’яті. Матеріал допоможе дітям швидко та легко розширити активний лексичний запас словами-назвами ознак, складними означеннями, добирати прикметники та дієприкметники за змістом в ігровій формі. Усвідомити красу, милозвучність і цінність української мови.

    Методичні рекомендації до гри "Пригости лісових мешканців" для дітей 2–5 років | Anelok Зразок

    На який вік розрахована гра?

    Гра підійде для:

    • дітей молодшого віку 3-4 років;
    • дітей середнього віку 4-5 років;
    • дітей старшого віку 5-6 років.

    Інструкція для вихователів (батьків):

    1. Завантажте та роздрукуйте дидактичну гру “Яка українська мова?” потрібним розміром. Для індивідуальної роботи підійдуть дві картки на аркуші формату А4, для групових занять – кожна картка окремо. Для друку використайте щільний папір (ватман) цупкістю 160 мг або більше, якщо дозволяють параметри принтера.

    2. Виріжте картки з ілюстраціями та підписами прикметників і дієприкметників. Якщо можливо, зробіть картки двосторонніми або позначте слова зі зворотного боку — це зручно під час демонстрації дітям.

    Методичні рекомендації до гри “Яка українська мова?” для дітей 3–6 років | Anelok Зразок

    3. Організація роботи.
    Вихователь сідає навпроти дітей і тримає картки у руках, демонструючи їх безпосередньо з рук — це створює ефект особистої взаємодії та фокусує увагу дітей і на картках, і на обличчі й мовленні педагога.
    Перед початком основних кіл проведення гри доцільно зробити «нульове коло»: педагог разом із дітьми розглядає кожну картку, обговорює, що на ній зображено, пояснює незнайомі образи чи слова. Це допомагає ввести дітей в однопонятійне поле, де всі мають спільне розуміння змісту зображень.

    Після цього педагог переходить до основних етапів гри. 

    Для першого заняття рекомендується відібрати близько 15 карток. Решту слід поступово додавати у два підходи під час наступних ігрових днів, «розбавляючи» ними вже знайомі. Картки демонструються ритмічно, але недовго, з невеликими паузами для відповідей дітей.
    Таке швидке чергування візуальних і мовних стимулів активує короткочасну памʼять, а зорово-мовні центри мозку допомагають перевести отриману інформацію з короткочасної у довготривалу памʼять.

    1 коло.
    Педагог запитує: “Яка українська мова?” і показує дітям усі картки по черзі, чітко називаючи прикметники, дієприкметники, підписані на картках.

    2 коло.
    Педагог повторює запитання, очікує відповіді дітей і знову називає слова, які зображені на картках.

    3 коло.
    Педагог знову ставить запитання, але вже не дає підказок. Діти самостійно називають ознаки, які запам’ятали. Тут можливі затримки, тому варто дати більше часу на відповіді, поки хтось із дітей не згадає слово.

    4 коло.
    Педагог ховає картки за спину і ще раз запитує: “Яка українська мова?”
    Діти відповідають, відтворюючи з пам’яті образи та підтягуючи з образів слова.

    Ускладнення для старшої групи.
    Педагог розкладає на столі картки та пропонує дітям поєднати по дві картки воєдино, утворюючи складні означення: ніжно-колискова, мелодійно-солов’їна тощо.

    Очікуваний результат: 

    • Збагачення активного словникового запасу дітей словами-назвами ознак.
    • Формування асоціативного мислення.
    • Розвиток зв’язного мовлення, уваги та пам’яті.
    • Виховання емоційної чутливості й любові до українського слова.
    • Усвідомлення цінності, краси та мелодійності рідної мови.

    Унікальність:

    Дидактична гра “Яка українська мова?” та методичні рекомендації до гри є розробкою Олени Білик (Anelok). Запропонований авторський покроковий формат проведення гри «колами» активізує асоціативне сприйняття й памʼять дитини. Така структура дає можливість дитині засвоїти 10–15 слів за одне заняття.

    Де знайти гру?

    Гра доступна за посиланням – Дидактична гра “Яка українська мова?”

    Завантажте дидактичну гру та проведіть цікаве заняття з дітьми вже сьогодні!

    Автор:

    Олена Білик (Anelok)

    Завантажити Методичні рекомендації до гри “Яка українська мова?” для дітей 3–6 років